Praktische info

Spreekuren praktijk

Maandag9-10u 18-20u
Dinsdag9-10u14-15u 
Woensdag 14-15u18-20u
Donderdag9-10u14-15u 
Vrijdag9-10u  18-20u

Procedure voor het maken van een afspraak voor het spreekuur

Voor een vlot verloop van de spreekuren vragen wij u om de afspraken telefonisch te maken tussen 8.30u en 9u tussen 13:30u en 14u en tussen 17:30u en 18:00u.

U kan dit best doen op het vaste nummer 03 664 64 24 daar de mobiele telefoon niet altijd bereik heeft.

Indien u buiten deze zitdagen toch telefonisch contact opneemt vragen wij u begrip op te brengen dat ik niet onmiddellijk op al uw vragen kan antwoorden.

Gelieve steeds uw identiteitskaart en bij de hand te hebben (de huisarts heeft deze nodig om uw administratieve gegevens uit te lezen) alsook voldoende mutualiteitsklevers.

Huisbezoeken

Binnen de praktijk zijn de omstandigheden voor onderzoek en behandeling ideaal. Daarom raad ik u aan om indien mogelijk op consultatie te komen. Op de raadpleging wordt u sneller en efficiënter geholpen.

Wanneer u echt niet in staat bent om naar de praktijk te komen omdat u zich moeilijk of niet kan verplaatsen (hoogbejaarden, ernstig zieken, …), kan u telefonisch een huisbezoek aanvragen.

Hou bij het aanvragen van een huisbezoek rekening met het feit dat huisbezoeken zeer tijdrovend zijn (opstopping, werken, parkeerproblemen, …) en dat de dokter veelal niet kan voorspellen wanneer zij tijdens de dag kan langskomen. Dit hangt immers af van de drukte op de raadpleging en van de geografische spreiding van de andere aangevraagde onderzoeken.

Huisbezoeken worden best aangevraagd tussen tussen 8.30u en 9u ’s morgens en kunnen bij voorkeur in de voormiddag gebeuren.

Dringende gevallen

Voor dringende gevallen kan u altijd bellen deze krijgen altijd een plaats!

Niet verschijnen op een gemaakte afspraak

Niet verschijnen bij de huisarts zonder af te bellen heeft consequenties. Het gebeurt dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat onnodig veel tijd ten koste van anderen verloren.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?

Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ruim van tevoren en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden. Onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor.

Wat is een GMD?

Het Globaal Medisch Dossier (GMD) bevat al uw medische gegevens (operaties, chronische ziekten, lopende behandelingen…). Het maakt een betere individuele begeleiding en een beter overleg tussen de artsen mogelijk.

Een GMD wordt het best bij de eerste raadpleging van elk nieuw kalenderjaar verlengd. Dit gebeurt electronisch op voorwaarde dat uw getuigschrift uw mutualiteit bereikt. Dit dient zo snel mogelijk te gebeuren. 
U bezorgt zo snel mogelijk het getuigschrift (dat u ter gelegenheid/opening van uw GMD op de raadpleging ontving ) aan uw mutualiteit.

Wat zijn de voordelen van een GMD?

Doordat uw huisarts uw medische gegevens beheert, kan hij samen met u ter gelegenheid van een raadpleging uw gezondheidstoestand goed opvolgen (gedane onderzoeken,veranderingen in uw behandeling, vaccinatiestatus, aanpassing administratieve gegevens).

Voor de patiënt levert het daarnaast ook een financieel voordeel op. Wie een GMD laat aanleggen, geniet vermindering op het remgeld voor prestaties door die huisarts inclusief de avondraadpleging.

Wat is de preventiemodule van het GMD+?

Als u tussen 45 en 75 jaar bent, kan de huisarts die uw  GMD  beheert, vanaf 1 april 2011, 1 keer per jaar een preventiemodule uitvoeren welke door de mutualiteit terugbetaald wordt . Dit betekent dat uw huisarts 1 keer per jaar met u, op basis van een checklist, overloopt welke preventieve gezondheidsmaatregelen voor u nuttig kunnen zijn. Deze module is een uitbreiding op het GMD.

Elektronische voorschriften

In het kader van de introductie van elektronisch voorschrijven verzoeken wij u om alle benodigde voorschriften voor medicatie te groeperen zodat ze in één keer kunnen doorgestuurd worden.

Medische Vertegenwoordigers

Dokter Roels blijft graag op de hoogte van veranderingen en innovatie op farmacologisch gebied.
Om de raadpleging voor de patiënten niet te verstoren kunt u gewoon plaatsnemen in de wachtzaal telkens op het einde van de consultatie (zie spreekuren praktijk)

Het kan voorvallen dat door onvoorziene omstandigeheden een uitzondering gemaakt wordt op deze werkwijze.

Administratieve info i.v.m labo

Deze website geeft ook bijkomende informatie over de wijze waarop terugbetaling plaatsvindt en de eventuele niet vergoedbare kosten.

Klik hier  voor meer info.